Gnostův deníček
- Milý deníčku... fajn, dnes jsem zabrouzdal i na turnaje ve Star Wars Armada, což vyměníme naše staré TIE a Wingy za pořádné ISD a létající akvárka.
Pracuji s listem, kde letí 2xISD a 2x porpůrná flotila gozanti. Problém byl v tom, které vzít. Věděl jsem, že raději vezmu ISD2 než 1, Cymoon refit nemá defensive retrofit a Kuat refit je... těžkej hrát. Nakonc mám ale list s Kuatem, 1 a 2, kdy jedničky vypadají dost době, ale ISD2 jsou s každým listem čím dál hnusnější. Končím s listem, co je lehčí hrát a má punch, druhý je hodně těžký hrát a je devastující. Ve skutčnosti se to liší jen ve 3 upgradech

, ale zásadně mění ekonomiku lodi. Nakonec beru ten lehčí hrát, přeci jen jsem hrál asi dvě hry před více jak půl rokem a jednu tento čtvrtek.
No a admirál, kdo jiný, než Grand Admiral Thrawn ve své věrné Chiméře a jako věrného pobočníka je starouš dobrák Wulf Yularen. Jako parťáka bude dělat Chiméře druhé isd Avenger. Žádné stíhačky, only big ships..
Co k tomu říct, Thrawn je opravdový oříšek na létání. Je potřeba odhadnout, jakým způsobem se bude hra vyvíjet, maximalizovat svou efektivitu. Většina imperiálních a vlastně všech velkých lodí má Command 3, což znamená, že plánujete 3 kola vpřed, jaký rozkaz vyberete. Na začátku aktivace lodi odhalíte rozkaz, lepší střelba, opravy, navigace, ovládání eskader. V momentě, kdy skončí kolo berete odhalený rozkaz a plánujete rozkaz na 4. kolo. Takže na začátku hry plánujete 1-3 a v prvním kole to čtvrté. Což... bývá ošemetné. Ale do hry vstupuje superman Thrawn. Thrawn vám dovoluje nastavit 3 plonkové rozkazy a odhalit každý v libovolném kole, pak každá loď získá automaticky dial s rozkazem, který jste vybrali. Zmiňuji i, že rozkazy jsou shromažďovat, jeden od každého, pokud dial na kterém si vybíráte rozkaz měníte za token, leč jde o slabší efekt. Jen polovina oprav, přehoz na kostku místo dohození dodatečné a tak.
ISD většinou nastavíte tak, že první kolo děláte navigate a berete token pro případ potřeby a potom jen opakujete střelbu, občas hodíte znovu navigate. (eskadry ignorujem, ty jsem nehrál) a Thrawn pak dá 2 opravy a 1 navigate, popřípadě ISD opakují opravu a Thrawn velí 2x střelbu a 1x navigate. Ale ke hře.
Armada nemá obrané kostky, ale má zase 3 typy útočných. Long range používá červené, zde máte blank, dva hity, jeden hit/crit, nebo accuracy (blokuje použití defensivních tokenů, půlení damage, redirect štítů). Medium Range přidává k červeným i modré kostky, ty mají accuracy, hit, nebo crit ale ne blank. A pak černé na close range. ty mají blank, ale jen na jedné straně, hit i crit najednou a pak hity, crity. Každý loď má vyznačeno ve 4 firing arcích co má házet.
ISD2 mají přední arc 4 červené, 4 modré, což je nejvíce co má velká loď. Cymoon má 5 červených a 2 modré, méně, ISD1 a Kuat má 3/2/3 a rebelské lodě mají jen 7 kostek.
Oproti x-wingu se v armadě však hraje na scénář. Hráč co má méně bodů, v tomto případě já 395 si vybírá jesti jede první či druhý. První hráč si poté vybírá ze 3 scénářů, které vybral druhý hráč. Assault, Defence a Navigation jsou tři odvětví, ve kterých se berou scénáře.
Assault beru Opening Salvo, každá loď dostává 1 objective token, když poprvé vystřelíte na loď první hráč přidává 2 červené kostky, druhý hráč přidává dvě jakékoli. Každá loď s alespoň 1 damage kartou je za polovinu bodů.
Defence beau Planetary Ion Cannon, kdy rozmístím 3 objective tokeny na mapu a když vletí soupeř na vzdálenost 1, dostane to 4x modrýma kostkama. Celkem cool. Objective pak jde pryč.
Navigate vybírám Minefield, mám volnost v rozmisťování asteroidů/station/debrisů, rozmisťuji je všechny a pak můžu dát ještě 6 min, miny ale bouchají i pro mé lodě, takže je potřeba být opatrý.
______________
Tady začínají hry:
Thrawn vs Vader
Imperiální cvičení, Vader dovoluje spendovat defensivní tokeny (půlení damage, redirect štítů) na přehozy kostek. Nepříjemné, ale dá se to uhrát. Má 1x ISD Cymoon Retrofit, Raider a 2x Arquitens Cruiser + 3x TIE fighter. Vybírám si že budu druhý a soupeř bere Opening salvo. Vykládáme se každý na jinou stranu. 3 kola letíme k sobě. Ty tři kola jsme zahráli zatíco ostatní stoly dohráli první kolo

Čtvrté kolo po mě střílí a Avenger to trošku schytává. ALe já si čekám, než budu házet krásných 11 kostek, tj 8 v základu + 2 za scénář + 1 za rozkaz.
Páté kolo jdu na to. Chimerae střílí, jeho Cymoon je ze 100% na pár životech a jedno Arquitens vybuchuje. Střílí on zpátky, nic moc... pokračuje Avenger a ničí Cymoon a Raider. Zbývá mu na stole poslední Arquitens a dobité TIE, na které jsem střelil když jsem mohl. Soupeř se vzdává, protože by mi v posledním kole neutekl a já bych ho doletěl. Soupeř dostává body za jednu gozanti a polovinu Chimerae, pač má pár damage.
Taktika útočných rozkazů na ISD a obranného Thrawna se vyplatila.
Thrawn vs Raddus
Přesně čeho jsem se bál. Raddus vám dovoluje vzít jednu loď, dát ji do rezerv a na začátku jakéhokoli kola ji dát na vzdálenost 1 od jiné spojenecké lodě, což je asi délka malíčku, takže skoro vedle lodě. Letí proti mě 2x rebel transport beze zbraní

, MC75 v rezervě a MC80. K tomu 2x A-wing a 2x VCX (ghost)
Soupeř volí planetary ion cannon, protože VCXka dokážou pohybovat s objectivama. Kameny jsou tak, že nemůžu letět ISD vedle sebe a nastává kámen úrazu. Snažím se odstřelit jeden transport, abych limitoval jeho deploy MC75ky a mohl se otočit a střílet z obojího. To se nepodaří a Avenger to schytává. S trochou štěstí mám dostatečnou rychlost, abych ho přeletěl a v dalším kole to dostal do štítů z druhé strany. Ale Avenger také padá, MC75 odstřelím, stejně tak jako transporty. Zbývá Chimerae bez štítů a MS80 + všechny stíhačky. Bohužel, 6. kolo značí konec, takže končíme. Prohrávám asi o 40 bodů, hrát dál tak to pravděpodobně prohraju, ale bylo to tak tak.
Na MC75 je titul aspiration, což dovoluje si přeorganizovat štíty i nad limit, takže má soupeř v momentě deploye klidně 7 štítů na straně kde ho můžete cílit, ale zase 0 jinde... i tak hnus se přes to dostat.
Opakuji Thrawnovu taktiku, ale zrovna v téhle hře by se mi hodil opak, obranné ISD a útočný Thrawn. Škoda protože bych to tak možná utankoval na opravy.
+ Vtipný dodatek, sice mám 1 výhru a 1 prohru, ale skóre se počítá nejen na výhry x prohry ale i o to jak jste vyhráli, já vyhrál drtivě a poté o fous, takže beru vedení.
Thrawn vs Ackbar.
Měl jsem na výběr Thrawn vs Ozzel, nebo Ackbar, problém byl, že Ozzel měl spoustu stíhaček a asi bych s tím bojoval, zato měl jen jedno isd a pár menších lodí a když by mu zbyly jen stíhačky, tak prohraje. Ale bojovalo by se rebelové proti sobě a impérium proti sobě, tak to bereme příběhově a fasuji Admirála Squatbara. Ackbar říká, že si každá vaše loď může vybrat, že bude střílet jen z levé a pravé zóny a přidáte si 2 červené kostky... což je... nepříjemné. Soupěř má MC75, 2x Assault Frigate a 2x CR90.
I teď mám iniciativu, jdu druhý, osupeř bere minefields. Já udělám linii na kraji jeho deploy a nacpu tam miny. Takže musí letět rychleji aby miny přejel, ale stejně jedna nebo dvě bouchnou. Letíme tak nějak k sobě, ale beru špatnou taktiku , letím super pomalu a tak nějak se šťoucháme, věc je že já si 4/5 poškození každé kolo opravuji, protože mi jen škrtá štíty. Když už jdeme střílet, tak to bolí... hodně. Hrajeme celých 6 kol, pokud se nepletu, v posledním kole mažu MC75 a jednu assault frigatu. Obě ISD jsou asi na 4 životech, ale letí co nejdál, aby mě zbývající fregate nedostřelila a vyhrávám to na body docela drtivě. Soupeř zničil jen dvě gotanti a má 50 bodů, já mám asi 230.
Tady jsem se opravdu potil. U Radduse bylo jasné, že to bude peklo... Ackbar je také silák,Thrawna jsem zolil jako útočnou verzi, ale rokazy lodí jsem absolutně posral, takže jsem měl jedno kolo navigation (v tom kole k ničemu) místo engineering, jinak bych to prošel daleko ale daleko snáze. Ale vyhrál jsem no, tak nemám na co nadávat.
_______________
Hrály se tři kola, i tak vyčerpávající, pač 2 hodiny 15 minut, ale armada je... méně akční, než x-wing , zato armadu musíte mít promyšlenou dopředu, ve většině listů se adaptuje dost špatně, myslíte strašně moc dopředu ale pohled na ISDčka jak masakrují nepřátelskou flotilu je prostě něco, čeho se nemůžu nasytit.
No a k plaketce z x-wingu se přidal bratříček.
