Díky Jordimu za přehled obecných situací, s nimiž se můžeme my, hráči, ale i vy, naši moderátoři, setkat při hraní na Akademii.
Rád bych otevřel mini diskuzi na téma, jež se může zdát banální, avšak někdy tvoří důležitou část v příspěvcích, které pak určí kvalitu hráče - řeč je o SOUBOJÍCH.
Bylo zde právě Jordim nastíněno, jaká úskalí může tato součást hry přinést. Rád bych tedy slyšel zkušenosti a názory moderů, kteří se jistě s tímto tématem setkávají dnes a denně a mají na souboje a jejich popisování odlišné požadavky. Ve své hráčské praxi jsem se setkal s dvěma druhy popisu boje muž proti muži (berme jako příklad tento nejběžnější případ): Jednoduchý a vypracovaný.
Ten první používám i já, prostě stručně popíši pohyb postavy, její údery a základní styl boje. Pravda, může se stát, že tím zcela neuspokojím touhy moderů po zábavném a bravurním příspěvku. Ale účel by toto splnit mělo...
Druhý způsob je méně vídaný a o to líp vypadá. Jako příklad uvedu, když hráč popisuje styl boje např. jako "techniku padajícího listu", "techniku tekoucí vody", "techniku mrtvého brouka"

apod. Pokud takhle hráč umí vykreslit, jak jeho charakter bojuje, je tento hráč rozhodně na vysoké úrovni, nebo oplývá znalostmi v oblasti bojových umění, což se může zrovna zde hodit. A to pak moder umí náležitě ocenit.
Samozřejmě oba způsoby jsou správně a je jen na moderátorovi, jak bude ten či onen styl posuzovat. Nabízí se tedy otázka: Jak a čím nadchnout modera, když chceme co nejlépe popisovat souboj (ať už v bojové aréně, nebo ve výcviku a misi)? Jakých chyb nebo nedostatků se hráči běžně dopouštějí a jak jim předcházet? A lze vůbec v psaní o soubojích něco zkazit?
Otázky jistě nejen pro modery...
