Space Battle (pravidla a ceník)
Napsal: 27.12.2009 20:03:05
Herní mapa:
Pro větší přehlednost si představte mapu jako šachovnici o 6x6 polích ve kterých se bude odehrávat samotná bitva. Sloupce šachovnice jsou označeny podle abecedy A-F a řádky jsou označeny čísly 1-6. V každém z 36 políček může být najednou několik jednotek najednou. Avšak jen 6 křižníků nebo 3 bitevní lodě najednou za obě strany. Počet menších lodí není nikterak omezen. Vaše senzory fungují výtečně a máte výtečný přehled o tom co se děje na bojišti. Avšak bojiště je veliké a vaše zbraně nemají takový dosah jako vaše senzory a vyjma laserů a projektorů mají dosah pouze na sousední políčko. Lasery a projektory fungují jen na poli, ve kterém se nalézáte.
Jednotky:
Každá jednotka kterou ve své flotile budete mít má několik základních údajů (které ovšem přesně neznáte), jenž nebudou uvedeny v „katalogu“, podle kterého si jednotky vybíráte. Uvedeny nebudou, ale některé budou základně odvoditelné z článků na wookipedii. Avšak pozor, u některých strojů jsem nedodržel kanonicitu a dal sem jim, či rozšířil jejich výzbroj.
Prvním údajem jsou štíty, jejichž vlastnosti jsou všeobecně známé. Když drží, chrání loď. Když spadly, palba se zakusuje do trupu lodi.
Druhým údajem je trup, který ukazuje jak moc velké poškození jednotka snese.
Ze štítů, trupu a obratnosti, jenž udává jak obtížné je loď zasáhnout se vypočítavají životy. Na začátku bitvy má loď trup, štíty a životy na maximum a postupem bitvy klesají. Až klesnou na nulu, je jednotka zničena i se vším co bylo v hangárech.
Útok I je hodnota poškození, které loď způsobuje jiným lodím stejné a větší velikosti. Při útoku na jednotku nižší třídy hodnota útoku rapidně klesá.
Útok II je hodnota obrané palby proti stíhačkám a podobným plavidlům do kategorie „korvety“. Při použití proti větším cílům hodnota útoku nepatrně vzroste.
Hangár určuje kolik strojů se do hangáru vleze. Je tam napsán i přesný počet jakého typu a raketoplán je v tomto případě roven frachťáku.
Projektory tažných paprsků zvyšují šanci zásahu jednotek od kategorie „korveta“ a výše, kdy způsobují větší přesnost zásahů.
Velení je hodnota, kolik z velící kapacity daná jednotka vyčerpá.
Cena je spolu s Hangáry a Projektory jediný údaj, jenž přesně znáte. Určuje kolik bodů vám při nákupu jednotky bude strženo z účtu.
Zbraně
Zbraní je několik druhů a při vymyšlení jejich údajů jsem vzal v potaz mnoho faktorů, jako velikost jednotky a druh zbraně. Proto jsou střely stíhaček mnohokrát slabší, než je tomu ve hře EaW.
Práce s jednotkou
S každou jednotkou můžete jedenkrát za tah jedenkrát změnit pozici a zaútočit na tolik cílů kolik máte druhů zbraní (turbolasery na křižník, ionty na fregatu, lasery na stíhačky a raketu na bitevní loď) pro oba útoky. Je však možné nechat útok II nevyužitý pro obranou palbu na útočící stíhačky či rakety. Přesun musí být uskutečněn před samotným útokem.
Nerozlišuje se poloha zbraně a vystřelí se ze všech hlavní zároveň. Můžete taktéž soustředit palbu na jeden cíl. Střílet můžete na cíl i mimo dostřel, ale nezpůsobíte cíli skoro žádné či nenulové poškození. Navíc je omezen počet raketových salv, které můžete vystřelit. Počet salv není možné nikterak zvýšit či obnovit.
Vzdálenost s jakou se s jednotkou může pohnout vyplývá z kategorie jednoty, stíhačky mají maximální počet polí 4, frachtáky a raetoplány 3, fregaty a korvety 2, křižníky a bitevní lodě 1 a taktická loď 0,5-tedy jedno pole za dva tahy.
př. Křižník třídy Hammerhead Alfa se přesune z pole B3 do pole B2, kde zaútočí na fregatu třídy Derriphan Ass všemi obranými zbraněmi a útočnými zbraněmi zaútočí na bitevní loď Bismark na poli A1.(Hammerhead střílí lasery na sousední pole a tudíž se s nimi nepočítá)
Některé jednotky mají hangár, ve kterých můžete menší lodě skrýt či přeorganizovat. Přeorganizace je spojení zbytků dvou či více letek stíhačů do jedné, tak aby získala plný počet. Pokud je výsledný součet zbytků větší než 12, jsou přebytečné stoje vyhozeny a zničeny a body velení všech zbytků letek rovny nule, vyjma první. Jedinou podmínkou je, že letky musí používat stejný stroj. Přesun do hangáru trvá jeden tah a letka nemůže útočit.
Př: v hangáru mám dvě letky Aureku o 7 a 8 strojích a jednu letku S-250 o počtu 9 strojů a šest letek S-100 o počtech 1, 2, 2, 4, 5, 8. Jednotky v hangáru zabírají cca devět bodů velení. Skloubím-li obě letky aureků získam letku Aureků o 12 strojích, zbylé tři jsou vyhozeny, s letkou S-250 neudělám nic a spojím li první čtyři letky do jedné a další dvě letky S-100 do druhé letky budu mít tři letky S-100 o počtech 5, 9 a 8. Bodů velení bude nyní použito jen pět.
Střelba a její úskalí:
Do střelby se promítají převážně takové údaje jako vzdálenost na kterou střílíte, druh zbraně a obratnost cíle. Turbolasery a lasery ubírají štíty stějně, ionty jsou účinné proti štítům, proti trupu už tak účinné nejsou.
Rakety a torpéda mohou být před odpálením precizně zaměřeny. Doba jejich zaměření se rovná počtu políček které musí překonat+1 po kterou nesmí loď změnit pole. Pro precizní zaměření raket pro cíl ve stejném poli musíte počkat jeden tah, pro vedlejší pole dva tahy. Precizně zaměřené střely nemůžou minout cíl, ale můžou být sestřeleny útokem lodě, či kteroukoliv letkou stíhaček, která je dostane za úkol je zničit a nebude zničena při pokusu o zničení nepřátelskou letkou.
Taranování není možné.
Nákup jednotek
Obě stany dostanou shodný počet kreditů za které si nakoupí jednotky. Není-li uvedeno jinak, můžou nakoupit všechny stoje, které jejich strana má k dispozici.
Jednotky na mapě
Když už jsou jednotky nakoupené, začíná samotné rozmístěni sil na mapu. Každý hráč má k dispozici jednu řadu políček šachovnice, na které může své jednotky rozmístit. Pokud je počet nakoupených křižníků a bitevních lodí takový, že není možno splnit podmínku, že na jednom poli bude max. 6 křižníků, či 3 bitevní lodě, musí přebytečné křižníky zůstat mimo hrací plochu dokud se pole neuvolní.
Počet bodů vedení určuje kolik jednotek bude na bojišti. Jednotky, pro které nezybyly body vedení zůstavají mimo mapu, dokud se pro ně body vedení neuvolní. Uvolnění bodu vedení je možné dvěmi způsoby, zničením dané jednotky či jeji stažením. Její stažení se považuje za rovno zničení, jednotka opouští mapu a do boje již nezasahuje a nemůže být znovu poslána do mapy.
pozn.
1 bod velení ubírá každý započatý tucet stíhaček(letka) stejné třídy (Baziliškové zabírají dva)
3 body vedení ubírá každá započatá šestice(roj) raketoplánů stejné třídy
4 body vedení zabírá každá započatý pár(wing) frachťáků stejné třídy
Počet stíhaček, raketoplánů a frachťáků na bojišti nesmí být větší než je počet místo pro tyto jednotky v hangárech lodí na mapě. Tato podmínka neplatí pokud byla ta loď zničena či stažena. Pokud byla jedna letka zničena je možné ji nahradit letkou mimo bojiště.
Pro větší přehlednost si představte mapu jako šachovnici o 6x6 polích ve kterých se bude odehrávat samotná bitva. Sloupce šachovnice jsou označeny podle abecedy A-F a řádky jsou označeny čísly 1-6. V každém z 36 políček může být najednou několik jednotek najednou. Avšak jen 6 křižníků nebo 3 bitevní lodě najednou za obě strany. Počet menších lodí není nikterak omezen. Vaše senzory fungují výtečně a máte výtečný přehled o tom co se děje na bojišti. Avšak bojiště je veliké a vaše zbraně nemají takový dosah jako vaše senzory a vyjma laserů a projektorů mají dosah pouze na sousední políčko. Lasery a projektory fungují jen na poli, ve kterém se nalézáte.
Jednotky:
Každá jednotka kterou ve své flotile budete mít má několik základních údajů (které ovšem přesně neznáte), jenž nebudou uvedeny v „katalogu“, podle kterého si jednotky vybíráte. Uvedeny nebudou, ale některé budou základně odvoditelné z článků na wookipedii. Avšak pozor, u některých strojů jsem nedodržel kanonicitu a dal sem jim, či rozšířil jejich výzbroj.
Prvním údajem jsou štíty, jejichž vlastnosti jsou všeobecně známé. Když drží, chrání loď. Když spadly, palba se zakusuje do trupu lodi.
Druhým údajem je trup, který ukazuje jak moc velké poškození jednotka snese.
Ze štítů, trupu a obratnosti, jenž udává jak obtížné je loď zasáhnout se vypočítavají životy. Na začátku bitvy má loď trup, štíty a životy na maximum a postupem bitvy klesají. Až klesnou na nulu, je jednotka zničena i se vším co bylo v hangárech.
Útok I je hodnota poškození, které loď způsobuje jiným lodím stejné a větší velikosti. Při útoku na jednotku nižší třídy hodnota útoku rapidně klesá.
Útok II je hodnota obrané palby proti stíhačkám a podobným plavidlům do kategorie „korvety“. Při použití proti větším cílům hodnota útoku nepatrně vzroste.
Hangár určuje kolik strojů se do hangáru vleze. Je tam napsán i přesný počet jakého typu a raketoplán je v tomto případě roven frachťáku.
Projektory tažných paprsků zvyšují šanci zásahu jednotek od kategorie „korveta“ a výše, kdy způsobují větší přesnost zásahů.
Velení je hodnota, kolik z velící kapacity daná jednotka vyčerpá.
Cena je spolu s Hangáry a Projektory jediný údaj, jenž přesně znáte. Určuje kolik bodů vám při nákupu jednotky bude strženo z účtu.
Zbraně
Zbraní je několik druhů a při vymyšlení jejich údajů jsem vzal v potaz mnoho faktorů, jako velikost jednotky a druh zbraně. Proto jsou střely stíhaček mnohokrát slabší, než je tomu ve hře EaW.
Práce s jednotkou
S každou jednotkou můžete jedenkrát za tah jedenkrát změnit pozici a zaútočit na tolik cílů kolik máte druhů zbraní (turbolasery na křižník, ionty na fregatu, lasery na stíhačky a raketu na bitevní loď) pro oba útoky. Je však možné nechat útok II nevyužitý pro obranou palbu na útočící stíhačky či rakety. Přesun musí být uskutečněn před samotným útokem.
Nerozlišuje se poloha zbraně a vystřelí se ze všech hlavní zároveň. Můžete taktéž soustředit palbu na jeden cíl. Střílet můžete na cíl i mimo dostřel, ale nezpůsobíte cíli skoro žádné či nenulové poškození. Navíc je omezen počet raketových salv, které můžete vystřelit. Počet salv není možné nikterak zvýšit či obnovit.
Vzdálenost s jakou se s jednotkou může pohnout vyplývá z kategorie jednoty, stíhačky mají maximální počet polí 4, frachtáky a raetoplány 3, fregaty a korvety 2, křižníky a bitevní lodě 1 a taktická loď 0,5-tedy jedno pole za dva tahy.
př. Křižník třídy Hammerhead Alfa se přesune z pole B3 do pole B2, kde zaútočí na fregatu třídy Derriphan Ass všemi obranými zbraněmi a útočnými zbraněmi zaútočí na bitevní loď Bismark na poli A1.(Hammerhead střílí lasery na sousední pole a tudíž se s nimi nepočítá)
Některé jednotky mají hangár, ve kterých můžete menší lodě skrýt či přeorganizovat. Přeorganizace je spojení zbytků dvou či více letek stíhačů do jedné, tak aby získala plný počet. Pokud je výsledný součet zbytků větší než 12, jsou přebytečné stoje vyhozeny a zničeny a body velení všech zbytků letek rovny nule, vyjma první. Jedinou podmínkou je, že letky musí používat stejný stroj. Přesun do hangáru trvá jeden tah a letka nemůže útočit.
Př: v hangáru mám dvě letky Aureku o 7 a 8 strojích a jednu letku S-250 o počtu 9 strojů a šest letek S-100 o počtech 1, 2, 2, 4, 5, 8. Jednotky v hangáru zabírají cca devět bodů velení. Skloubím-li obě letky aureků získam letku Aureků o 12 strojích, zbylé tři jsou vyhozeny, s letkou S-250 neudělám nic a spojím li první čtyři letky do jedné a další dvě letky S-100 do druhé letky budu mít tři letky S-100 o počtech 5, 9 a 8. Bodů velení bude nyní použito jen pět.
Střelba a její úskalí:
Do střelby se promítají převážně takové údaje jako vzdálenost na kterou střílíte, druh zbraně a obratnost cíle. Turbolasery a lasery ubírají štíty stějně, ionty jsou účinné proti štítům, proti trupu už tak účinné nejsou.
Rakety a torpéda mohou být před odpálením precizně zaměřeny. Doba jejich zaměření se rovná počtu políček které musí překonat+1 po kterou nesmí loď změnit pole. Pro precizní zaměření raket pro cíl ve stejném poli musíte počkat jeden tah, pro vedlejší pole dva tahy. Precizně zaměřené střely nemůžou minout cíl, ale můžou být sestřeleny útokem lodě, či kteroukoliv letkou stíhaček, která je dostane za úkol je zničit a nebude zničena při pokusu o zničení nepřátelskou letkou.
Taranování není možné.
Nákup jednotek
Obě stany dostanou shodný počet kreditů za které si nakoupí jednotky. Není-li uvedeno jinak, můžou nakoupit všechny stoje, které jejich strana má k dispozici.
Jednotky na mapě
Když už jsou jednotky nakoupené, začíná samotné rozmístěni sil na mapu. Každý hráč má k dispozici jednu řadu políček šachovnice, na které může své jednotky rozmístit. Pokud je počet nakoupených křižníků a bitevních lodí takový, že není možno splnit podmínku, že na jednom poli bude max. 6 křižníků, či 3 bitevní lodě, musí přebytečné křižníky zůstat mimo hrací plochu dokud se pole neuvolní.
Počet bodů vedení určuje kolik jednotek bude na bojišti. Jednotky, pro které nezybyly body vedení zůstavají mimo mapu, dokud se pro ně body vedení neuvolní. Uvolnění bodu vedení je možné dvěmi způsoby, zničením dané jednotky či jeji stažením. Její stažení se považuje za rovno zničení, jednotka opouští mapu a do boje již nezasahuje a nemůže být znovu poslána do mapy.
pozn.
1 bod velení ubírá každý započatý tucet stíhaček(letka) stejné třídy (Baziliškové zabírají dva)
3 body vedení ubírá každá započatá šestice(roj) raketoplánů stejné třídy
4 body vedení zabírá každá započatý pár(wing) frachťáků stejné třídy
Počet stíhaček, raketoplánů a frachťáků na bojišti nesmí být větší než je počet místo pro tyto jednotky v hangárech lodí na mapě. Tato podmínka neplatí pokud byla ta loď zničena či stažena. Pokud byla jedna letka zničena je možné ji nahradit letkou mimo bojiště.