Space Battle (pravidla a ceník)

Ostatní uzavřené projekty, MPMka a podobné ...

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Uživatelský avatar
Mandalorian
Pilot Impéria
Pilot Impéria
Příspěvky: 643
Registrován: 20.4.2009 20:29:23
Israel

Space Battle (pravidla a ceník)

Příspěvek od Mandalorian »

Herní mapa:
Pro větší přehlednost si představte mapu jako šachovnici o 6x6 polích ve kterých se bude odehrávat samotná bitva. Sloupce šachovnice jsou označeny podle abecedy A-F a řádky jsou označeny čísly 1-6. V každém z 36 políček může být najednou několik jednotek najednou. Avšak jen 6 křižníků nebo 3 bitevní lodě najednou za obě strany. Počet menších lodí není nikterak omezen. Vaše senzory fungují výtečně a máte výtečný přehled o tom co se děje na bojišti. Avšak bojiště je veliké a vaše zbraně nemají takový dosah jako vaše senzory a vyjma laserů a projektorů mají dosah pouze na sousední políčko. Lasery a projektory fungují jen na poli, ve kterém se nalézáte.

Jednotky:
Každá jednotka kterou ve své flotile budete mít má několik základních údajů (které ovšem přesně neznáte), jenž nebudou uvedeny v „katalogu“, podle kterého si jednotky vybíráte. Uvedeny nebudou, ale některé budou základně odvoditelné z článků na wookipedii. Avšak pozor, u některých strojů jsem nedodržel kanonicitu a dal sem jim, či rozšířil jejich výzbroj.

Prvním údajem jsou štíty, jejichž vlastnosti jsou všeobecně známé. Když drží, chrání loď. Když spadly, palba se zakusuje do trupu lodi.

Druhým údajem je trup, který ukazuje jak moc velké poškození jednotka snese.

Ze štítů, trupu a obratnosti, jenž udává jak obtížné je loď zasáhnout se vypočítavají životy. Na začátku bitvy má loď trup, štíty a životy na maximum a postupem bitvy klesají. Až klesnou na nulu, je jednotka zničena i se vším co bylo v hangárech.

Útok I je hodnota poškození, které loď způsobuje jiným lodím stejné a větší velikosti. Při útoku na jednotku nižší třídy hodnota útoku rapidně klesá.

Útok II je hodnota obrané palby proti stíhačkám a podobným plavidlům do kategorie „korvety“. Při použití proti větším cílům hodnota útoku nepatrně vzroste.

Hangár určuje kolik strojů se do hangáru vleze. Je tam napsán i přesný počet jakého typu a raketoplán je v tomto případě roven frachťáku.

Projektory tažných paprsků zvyšují šanci zásahu jednotek od kategorie „korveta“ a výše, kdy způsobují větší přesnost zásahů.

Velení je hodnota, kolik z velící kapacity daná jednotka vyčerpá.

Cena je spolu s Hangáry a Projektory jediný údaj, jenž přesně znáte. Určuje kolik bodů vám při nákupu jednotky bude strženo z účtu.

Zbraně

Zbraní je několik druhů a při vymyšlení jejich údajů jsem vzal v potaz mnoho faktorů, jako velikost jednotky a druh zbraně. Proto jsou střely stíhaček mnohokrát slabší, než je tomu ve hře EaW.

Práce s jednotkou
S každou jednotkou můžete jedenkrát za tah jedenkrát změnit pozici a zaútočit na tolik cílů kolik máte druhů zbraní (turbolasery na křižník, ionty na fregatu, lasery na stíhačky a raketu na bitevní loď) pro oba útoky. Je však možné nechat útok II nevyužitý pro obranou palbu na útočící stíhačky či rakety. Přesun musí být uskutečněn před samotným útokem.
Nerozlišuje se poloha zbraně a vystřelí se ze všech hlavní zároveň. Můžete taktéž soustředit palbu na jeden cíl. Střílet můžete na cíl i mimo dostřel, ale nezpůsobíte cíli skoro žádné či nenulové poškození. Navíc je omezen počet raketových salv, které můžete vystřelit. Počet salv není možné nikterak zvýšit či obnovit.
Vzdálenost s jakou se s jednotkou může pohnout vyplývá z kategorie jednoty, stíhačky mají maximální počet polí 4, frachtáky a raetoplány 3, fregaty a korvety 2, křižníky a bitevní lodě 1 a taktická loď 0,5-tedy jedno pole za dva tahy.
př. Křižník třídy Hammerhead Alfa se přesune z pole B3 do pole B2, kde zaútočí na fregatu třídy Derriphan Ass všemi obranými zbraněmi a útočnými zbraněmi zaútočí na bitevní loď Bismark na poli A1.(Hammerhead střílí lasery na sousední pole a tudíž se s nimi nepočítá)
Některé jednotky mají hangár, ve kterých můžete menší lodě skrýt či přeorganizovat. Přeorganizace je spojení zbytků dvou či více letek stíhačů do jedné, tak aby získala plný počet. Pokud je výsledný součet zbytků větší než 12, jsou přebytečné stoje vyhozeny a zničeny a body velení všech zbytků letek rovny nule, vyjma první. Jedinou podmínkou je, že letky musí používat stejný stroj. Přesun do hangáru trvá jeden tah a letka nemůže útočit.
Př: v hangáru mám dvě letky Aureku o 7 a 8 strojích a jednu letku S-250 o počtu 9 strojů a šest letek S-100 o počtech 1, 2, 2, 4, 5, 8. Jednotky v hangáru zabírají cca devět bodů velení. Skloubím-li obě letky aureků získam letku Aureků o 12 strojích, zbylé tři jsou vyhozeny, s letkou S-250 neudělám nic a spojím li první čtyři letky do jedné a další dvě letky S-100 do druhé letky budu mít tři letky S-100 o počtech 5, 9 a 8. Bodů velení bude nyní použito jen pět.

Střelba a její úskalí:
Do střelby se promítají převážně takové údaje jako vzdálenost na kterou střílíte, druh zbraně a obratnost cíle. Turbolasery a lasery ubírají štíty stějně, ionty jsou účinné proti štítům, proti trupu už tak účinné nejsou.
Rakety a torpéda mohou být před odpálením precizně zaměřeny. Doba jejich zaměření se rovná počtu políček které musí překonat+1 po kterou nesmí loď změnit pole. Pro precizní zaměření raket pro cíl ve stejném poli musíte počkat jeden tah, pro vedlejší pole dva tahy. Precizně zaměřené střely nemůžou minout cíl, ale můžou být sestřeleny útokem lodě, či kteroukoliv letkou stíhaček, která je dostane za úkol je zničit a nebude zničena při pokusu o zničení nepřátelskou letkou.
Taranování není možné.

Nákup jednotek

Obě stany dostanou shodný počet kreditů za které si nakoupí jednotky. Není-li uvedeno jinak, můžou nakoupit všechny stoje, které jejich strana má k dispozici.

Jednotky na mapě

Když už jsou jednotky nakoupené, začíná samotné rozmístěni sil na mapu. Každý hráč má k dispozici jednu řadu políček šachovnice, na které může své jednotky rozmístit. Pokud je počet nakoupených křižníků a bitevních lodí takový, že není možno splnit podmínku, že na jednom poli bude max. 6 křižníků, či 3 bitevní lodě, musí přebytečné křižníky zůstat mimo hrací plochu dokud se pole neuvolní.
Počet bodů vedení určuje kolik jednotek bude na bojišti. Jednotky, pro které nezybyly body vedení zůstavají mimo mapu, dokud se pro ně body vedení neuvolní. Uvolnění bodu vedení je možné dvěmi způsoby, zničením dané jednotky či jeji stažením. Její stažení se považuje za rovno zničení, jednotka opouští mapu a do boje již nezasahuje a nemůže být znovu poslána do mapy.
pozn.
1 bod velení ubírá každý započatý tucet stíhaček(letka) stejné třídy (Baziliškové zabírají dva)
3 body vedení ubírá každá započatá šestice(roj) raketoplánů stejné třídy
4 body vedení zabírá každá započatý pár(wing) frachťáků stejné třídy
Počet stíhaček, raketoplánů a frachťáků na bojišti nesmí být větší než je počet místo pro tyto jednotky v hangárech lodí na mapě. Tato podmínka neplatí pokud byla ta loď zničena či stažena. Pokud byla jedna letka zničena je možné ji nahradit letkou mimo bojiště.
Naposledy upravil(a) Mandalorian dne 28.12.2009 14:39:09, celkem upraveno 2 x.
6 A4, 2 969 slov, 17 919 znaku s mezerami, 79 odstavcu, 252 radku
6 A4, 2 511 slov, 15 152 znaku s mezerami, 119 odstavcu, 254 radku
4 A4, 3 036 slov, 18 502 znaku s mezerami, 47 odstavcu, 209 radku

Uživatelský avatar
Mandalorian
Pilot Impéria
Pilot Impéria
Příspěvky: 643
Registrován: 20.4.2009 20:29:23
Israel

Příspěvek od Mandalorian »

Stíhači:
Rychlé, obratné bojové stroje. Posun: 4, Velení: -3.

S-100: (cena 250)
Obrázek
Při svém vzniku byl S-100 rychlý a obratný stroj, i když se slabšími štíty. Postupem času jeho zář pohasla, ale jeho kvality přetrvaly.
Výzbroj: 2x laser, 4 salvy dvou pronových torpéd
Uživatelé:
MW: všichni
JCW: všichni

StarSaber XC-01: (cena 180)
Obrázek
Velmi rychlý stroj s účinou výzbrojí a silnými štíty, avšak stěží ovladatelný. Po příchodu nových a lepších strojů byl určen k prodeji na civilních trzích.
Výzbroj: 2x laser
Uživatelé:
MW: všichni
JCW: všichni

CX-133 Chaos: (cena 190)
Obrázek
Krathský stroj s šestli lehkými laserovými děly v křídlech, jenž největší slávy zažil před Mandalorianskými válkami.
Výzbroj: 6x laser
Uživatelé:
MW: všichni
JCW: všichni

Aurek: (cena 270)
Obrázek
Nástupce v řadách republikového námořnictva, jenž skoro úplně vytlačil z řad námořnictva jiné typy.
Výzbroj: 2x laser, 4 salvy po dvou torpédech
Uživatelé:
MW: republika
JCW: republika

S-250 Chela: (cena 256)
Obrázek
Výrobek od CEC, jenž se jako jeden z mála dokázal trošku prosadit vůči Aureku.
Výzbroj: 2x laser, 6 salv po dvou raketách
Uživatelé:
MW: republika
JCW: republika

Davaab:
(cena 140)
Obrázek
Jediný ryze mandalorianský stíhač.
Výzbroj: 1x laser
Uživatelé:
MW: Mandaloriané
JCW: všichni

Interceptor: (cena 130)
Obrázek
Stíhač používaný Sithským impériem, produkovaný Star Forge v ohromných sériích.
Výzbroj: 2x laser
Uživatelé:
MW: --
JCW: sithové

Bazilišek: (cena 318)
Obrázek
Bazilišek není stíhačka, ale mandaloriánský válečný droid a je to zcela jedničná jednotka.
Výzbroj: 2x puslní děla, 2x laser, 3 salvy po dvou raketách a osobní zbraň Mandaloriásnkého pilota. Pozn.: Je náročnější na body Vedení, které potřebuje 2.
Uživatelé:
MW: Mandaloriané
JCW: --

Raketoplány:
Raketoplány jsou spíše než bojové stroje stroje transportní, ale dokáží se zapojit i do boje. Posun: 3, Velení: -3.

Ministry: (cena 220)
Obrázek
Republikový raketoplán, nic víc, nic míň..
Výzbroj: 2x laser
Uživatelé:
MW: republika
JCW: republika

Herald:(cena 318)
Obrázek
Původně republikový raketoplán, jenž po Mandaloriánských válkách začali používat Sithové.
Výzbroj: 2x turbolaser
Uživatelé:
MW: republika
JCW: Sithové

G-Type N:(cena 214)
Obrázek
Lehký raketoplán pro tři humanoidy s průměrnými vlastnostmi.
Výzbroj: 2x laser
Uživatelé:
MW: Republika
JCW: všichni

G-type S:(cena 256)
Obrázek
Průzkumná verze raketoplánu G-Type, se silnějšími štíty a trupem.
Výzbroj: 2x laser
Uživatelé:
MW: Republika
JCW: všichni

Meteor:(cena 313)
Obrázek
Mandaloriánský raketoplán.
Výzbroj: 2x laser
Uživatelé:
MW: Mandaloriané
JCW: --

Conductor:(cena 330)
Obrázek
Původně republikový nákladní raketoplán v nekanonické úpravě.
Výzbroj: 2x laser, 1x ion.
Uživatelé:
MW: Republika
JCW: --

Frachťáky:
Frachťáky jsou převážně lehké nákladní lodě, avšak díky své výzbroji mohou neopatrným stíhačkám pěkně zabrat. Posun: 2, Velení: -4.

Pursuer(cena 910)
Obrázek
Ranná verze oblíbené hlídkové lodi, jenž byla ve vrobě skoro 4 000 let.
Výzbroj: 2x laser, 1x ion, 6 protonových torpéd
Uživatelé:
MW: Mandaloriané
JCW: všichni

QuarterMaster:(cena 789)
Obrázek
Frachťák ze sithských válek, za MW sloužil jako zásobovací loď a jeho trup byl speciálně vyztužen. Zde v nekanonické ozbrojené verzi.
Výzbroj: 2x laser, 2x Ion.
Uživatelé:
MW: všichni (cena pro Mandaloriany +50)
JCW: všichni

KT-400:(cena 498)
Obrázek
Droidí transport republikové armády, který se po MW značně rozšířil..
Výzbroj: 2x dvojhlavňový laser
Uživatelé:
MW: republika
JCW: všichni

Dynamic:(cena 892)
Obrázek
Solidně vyzbrojený frachťák,jehož několik kusů sloužilo v zábovací flotile republiky.
Výzbroj: 2x turbolaser, 4x laser
Uživatelé:
MW: všichni
JCW: všichni

Lethisk:(cena 832)
Obrázek
Lethisk je zařazen v kolonce „bojový frachťák, čemuž odpovídá i jeho značná cena.
Výzbroj: 2x laser, 6x salva dvou torpéd
Uživatelé:
MW: --
JCW: všichni

Teroch:(cena 817)
Obrázek
Teroch není frachťák, ale Mandaloriánský dělový člun. Jeho úkolem bylo proniknout skrz stíhačky a obklíčit velk lodě a se svojí výzbrjí jim pěkně podkouřit. Nekanonická verze.
Výzbroj: 2x turbolaser, 2x laser, 1x io
Uživatelé:
MW: Mandaloriané
JCW: všichni

Korvety:
Korveta a fregata jsou nejmenší plnohodnotné bojové lodě, které vydají za několik frachťáků a raketoplánů. Posun: 2, Vedení -7.

Forray:(cena 9 096)
Obrázek
Forray je masově rozšířená republiková korveta.
Výzbroj: 2x dualní turbolasery, 6x dvojhlavnňové turbolasery k bodové obraně
Uživatelé:
MW: republika
JCW: republika

Shaadlar:(cena 11 038)
Obrázek
Mandaloriásnká vojenská loď hmyzoidního tvaru.
Výzbroj: 10x turbolaser, 6x obraná ion. děla, 5x deset obraných střel
Uživatelé:
MW: mandaloriané
JCW: --

Fregaty:
Korveta a fregata jsou nejmenší plnohodnotné bojové lodě, které vydají za několik frachťáků a raketoplánů. Posun: 2, Vedení -11.

Jehavey'ir:(cena 15 433)
Obrázek
Jehavey'ir je mandalorianská fregata se silnou útočnou výzbrojí, zvláště raketovou.
Výzbroj: 5x dualní turbolasery, 6x útočná ion. děla, 6x salva šesti těžkých střel
Uživatelé:
MW: mandaloriané
JCW: --

Praetorian:(cena 6 618)
Obrázek
Republiková fregata Praetorian je odolná a a bývá používaná jako eskortní loď.
Výzbroj: 2x lehké turbolasery, 2x baterie obranných laserových děl
Doplněk: hangár pro jednu letku a šest raketolánů, 2x projektor tažných paprsků
Uživatelé:
MW: republika
JCW: --

Derriphan(cena 8 277)
Obrázek
Sithská fregata, jejíž největší slabinou je nepřítomnost štítů..
Výzbroj: 2x baterie 3 laserových děl k bodové obraně, 20x salva tří težkých střel
Uživatelé:
MW: --
JCW: sithové

Křižníky:
Křižníky jsou všestrané lodě, jenž bývají často vyslnány na samostatné mise, stejně jako bývají použity jako vlajkové lodě menších flotil. Posun: 1, Vedení -18.

Hammerhead:(cena 18 219)
Obrázek
Hammerhead je jedna z nejdéle sloužících tříd valečných lodí, které po 3 000 let brázdily galaxií a vždy byla tam, kde jich bylo potřeba.
Výzbroj: 4x dvojhlavňové turbolasery, 2x turbolasery,2x laserové dělo, 2x baterie obranných laserových děl
Doplněk: hangár pro jednu letku a dva raketolány, 1x projektor tažných paprsků
Uživatelé:
MW: republika
JCW: republika

Interdictor:(cena 21 139)
Obrázek
Interdictor byl jednou z nejsilnějších republikových lodí za MW a po skončení války se jej zmocnili sithové a použili ve válce proti republice.
Výzbroj: 5x baterie turbolaserů, 6x baterie obranných laserových děl
Doplněk: hangár pro čtyři letky a dva raketolány, 3x projektor tažných paprsků a gravitační generátory
Uživatelé:
MW: republika
JCW: sithové

Bitevní lodě:
Bitevní ldoě jsou královny bojiště, které ovládnou každé bojiště. Jsou to ty nejsilnější a nejmocnějí lodě, které byly kdy vyrobeny. Posun: 1, Vedení -29.

Centurion:(cena 34 179)
Obrázek
Centurion je jediná republiková bitevní loď, jenž se účastnila MW a posléze se dostala do rukou sithskému triumvirátu.
Výzbroj: 6x baterie turbolaserů, 6x baterie težkých iontových děl, 8x salva dvou protonových torpéd, 6 baterií obranných laserových děl
Doplněk: hangár pro 8 letek a několik raketolánů, 6x projektor tažných paprsků
Uživatelé:
MW: republika
JCW: všichni

Kyramud:(cena 47 569)
Obrázek
Výzbroj: 25x baterie turbolaserů, 6x baterie težkých iontových děl, 8x salva dvou protonových torpéd, 6 baterií obranných laserových děl
Výzbroj: 6x dvojhlavňový turbolaser, 10x salva osmi težkých střel, 12 obranných iont. děl
Doplněk: hangár pro 8 letek a několik raketolánů, 6x projektor tažných paprsků
Uživatelé:
MW: mandaloriané
JCW: --

Kandosii:(cena 111 440)
Obrázek
Kandosii byl největší bitevní lodí používanoumandaloriany během MW.
Výzbroj: 30x baterie turbolaserů, 6x baterie težkých iontových děl, 12x salva 10 super težkých střel , 12 trojhlavňových obranných laserových děl
Doplněk: hangár pro 15 letky bazilišků, 13 letky a 8x Shaadlar, 6x projektor tažných paprsků
Uživatelé:
MW: mandaloriané
JCW: --

Inexpugnable:(cena 31 179)
Obrázek
Republiková velící loď Inexpugnable je největší republiková loď použitá za MW, která vždy sloužila jako vlajková a velící loď flotily. Posun: 0,5, Vedení -37.
Výzbroj: 5x dvojhlavňové turbolasery, 5x lehké turolaserové baterie, 2x baterie obranných laserových děl
Doplněk: hangár pro 14 letek a 30 raketolánů, 2x projektor tažných paprsků
Uživatelé:
MW: republika
JCW: --
6 A4, 2 969 slov, 17 919 znaku s mezerami, 79 odstavcu, 252 radku
6 A4, 2 511 slov, 15 152 znaku s mezerami, 119 odstavcu, 254 radku
4 A4, 3 036 slov, 18 502 znaku s mezerami, 47 odstavcu, 209 radku

Zamčeno

Zpět na „Ostatní“