Těžké obrněné jednotky
TX-130T bojový tank
Výrobce:
Rothana Heavy Engineering
Imperiální oddělení vojenského výzkumu
Druh pohonu: repulsorový
Délka: 8,2 m
Šířka: 3,05 m
Výška: 2,3 m
Maximální rychlost: 193 km/h, 321 km/h s omezeným zrychlením pomocí repulsoru
Motory: –
Výzbroj:
2x těžké laserové dělo
1x dvojhlavňový střední laser na věži
2x počítačem ovládaný vrhač střel s tepelným detonátorem? s 8 střelami v každém
Štíty:
ano
Výbava:
--
Posádka: řidič, střelec
Minimální posádka: --
Náklad: 5 cestujících a 100 kg nákladu
zásoby na 1 den
TX-130T bojový tank, známý též pod zkratkou IFT-T byl modernizovaný tank TXT-130F z klonových válek, doplněn o štíty a pancíř. Byl vyzbrojen dvěma laserovými kanóny po stranách kabiny, dvojicí vrhačů střel na bocích tanku a jednou dvojicí laserových děl namontovaných na věži. Střelec z horní dvojice kanónu však byl nedostatečně chráněn a stával se snadnou kořistí nepřátelské střelby.
Tank byl poprvé nasazen na konci klonových válek, avšak známější je jeho působení v Impériua a za občanské války.
repulsorový tank třídy 1-H Imperial
Výrobce:
Ubrikkian Industries
Druh pohonu: repulsorový
Délka: 20,5 m
Šířka: -- m
Výška: -- m
Maximální rychlost: 300 km/h
Motory: –
Výzbroj:
1x střední blasterové dělo
Štíty:
--
Výbava:
Posádka: řidič, střelec,
Minimální posádka: --
Náklad: 2 cestující
Tank třídy 1-H byl postaven na stejném základě jako tank třídy 1-M, ale na rozdíl od něj byl zbaven těžkého laserového děla. Jeho osádka dvou mužů byla podřízená veliteli, se kterým komunikovali přes komlink.
repulsorový tank třídy 2-M Saber
Výrobce:
Rothana Heavy Engineering
Druh pohonu: repulsorový
Délka: 10 m
Šířka: -- m
Výška: -- m
Maximální rychlost: -- km/h
Motory: –
Výzbroj:
1x střední blasterové dělo ve věži
1x protipěchotní laserové dělo
2x vrhač střel
Štíty:
ano
Výbava:
--
Posádka: --
Minimální posádka: --
Náklad: --
Tank třídy 2-M Saber byla další vývojová verze tanku TX-130T a měl se vyrovnat hrozbě v podobě rebelských tank T2-B. Tanky této třídy mají nad svými rebelskými protějšky taktickou výhodu, ale kvůli jejich nákladnosti a problémové údržbě se nedočkali většího nasazení.
Tank má štíty a repulsorový pohon často doplněn o přídavné baterie jako zálohu pro případ selhání hlavního zdroje. Oproti svým vývojovým předkům má svoji nejtěžší výzbroj umístěnou v otočné věži doplněnou dvojicí vrhačů střel a protipěchotního laseru.
Podpůrná platforma pěchoty (ISP)
Výrobce:
Uulshos Manufacturing
Aratech Repulsor Company
Druh pohonu: repulzorový
Délka: 5 m
Šířka: -- m
Výška: -- m
Maximální rychlost: 100 km/h
Motory: –
Výzbroj:
2x dvojhlavňové blasterové kanóny
Štíty:
--
Výbava:
--
Posádka: řidič, střelec
Minimální posádka: --
Náklad: 0 cestujících, 55 kg nákladu
zásoby na jeden den
Podpůrná platforma pěchoty, jinak též swamp speeder, či ISP byl repulzorový speeder nasazen ke konci klonových válek. Její půlkruhová základna byla chráněna červeno-bílým pancéřovým krunýřem, za kterým seděla osádka ISP. Za osádkou byl umístěn turboventilátor, které dokázali pohánět ISP až 100 km/h. Brzdný efekt byl zajištěn otočením turboventilátoru o 180° stupňů.
Jeho výzbroj byla účinná proti pěchotě, tak i proti větším cílům. Na spodku stroje byl umístěn laserový skener ke hledání ukrytých nepřátel. Stroj začal svoji službu v republikovém vojsku a postupem času se stal výzbrojí mnoha armád, jak Imperiální, tak rebelské i žoldáckých skupin.
Těžké bojové kolové vozidlo A5 Juggernaut
Výrobce:
Kuat Drive Yards
Druh pohonu: kolový
Délka: 22 m
Šířka: 15 m
Výška: -- m
Maximální rychlost: 200 km/h / 24 km/h při otáčení
Motory: –
Výzbroj:
2x pevné těžké laserové kanóny
1x težké laserové dělo ve věži
1x střední blasterové dělo ve věži
2x vrhače střel ve věži, každý s deseti střelami
Štíty:
--
Výbava:
--
Posádka: 2x řidič, 6x střelec, senzorový operátor?
Minimální posádka: --
Náklad: 50 cestujících, 1 t nákladu
zásoby na týden
Heavy Assault Vehicle/wheeled A5 Juggernaut byl velká, obrněná krabice na kolech.Uvnitř jeho trupu bylo dostmísta pro 50 vojáku a nějaké zásoby či jiné, lehčí stroje jako pozemní či vzdušné speedry.
Jeho podvozek s pěti páry obřích kol, doplněných posílenými brzdami, servy a jinými systémy mu poskytoval velkou rychlost na stabilním rovinatém, městském terénu, ale z překonávaní jiných udělal doslova výzvu. Přes jeho velkou maimální rychlost byl stoj neobratný, zvláště při zatáčení. Proto byl stroj vybaven dvojicí řídících kabin na obou koncích stroje, což se příznivě projevilo na jeho řízení, kdy byl snížen poloměr otáčení. Avšak, když došlo k problém s komunikací a koordinací pilotů a oba piloti točili opačným směrem byla jeho obratnost doslova nulová.
Vysoká nástavba na přídi vozidla byla pozorovací věž s 360°stupňovým rozhledem. Avšak pozorovatel byl slabě chráněn před nepřátelskými ostřelovači. Senzorový operátor poskytoval informace o cílech šestici střelců.
Ve srovnáni s AT-AT byl A5 méně obrněný, se slabší výzbrojí a složitější na ovládání, ale neporovnatelně rychlejší. Oproti AT-AT měl poněkud lepší protipěchotní výzbroj, což spolu s tím, že A5 se dokázal skrze zastavěné území pohybovat lépe a univerzálnosti, vedlo k jeho oblíbenosti u mnoha moffů.
A5 byly ke konci klonových válek nahrazeny modernějšími A6. Za Impéria sloužili A5 jak v Imperiální armádě, tak u rúzných jiných organizací, kterým byly A5 prodány ve velkých počtech. Avšak do Vongských válek mnoho funkčních A5 nezůstalo.
schéma HAv w A5
Těžké bojové kolové vozidlo A6 Juggernaut
Výrobce:
Kuat Drive Yards
Druh pohonu: kolový
Délka: 49,4 m
Šířka: 16,6 m
Výška: 30,4 m
Maximální rychlost: 160 km/h
Motory: –
Výzbroj:
1x těžké laserové dělo ve věži
1x rychlopalné laserové dělo
2x střední protipěchotní laserová děla
2x dvojhlavňové blasterové kanóny
2x vrhače raket/granátů
Štíty:
--
Výbava:
--
Posádka: 12x řidič, 8x střelec, senzorový operátor?
Minimální posádka: --
Náklad: 50-300 cestujících dle vnitřního uspořádání, 30 t nákladu
zásoby na 20 dní
palivo na 30 000 km
Heavy Assault Vehicle/wheeled A6 Juggernaut byl dvakrát větší než jeho předchůdce typu A5. Do mnohem většího vnitřku stroje se vešlo až 300 vojáků a mnoho zásob, či menších strojů jako speedry.
Pro jeho ovládání bylo potřeba dvanáct pilotů, ale díky automatizačního balíčku bylo možno tento počet zredukovat na dva.
Byl odolnější vůči nepřátelské palbě, kdy dokázal vyzařovat teplo z nepřátelských střel přes celou svoji plochu.
A6 je také težší než A5 a proto došlo k poklesu jeho rychlosti a jeho manévrovatelnosti a A6 byla vhodnější do otevřeného terénu než do městského prostředí.
Z malé pozorovatelny zaměřoval cíle senzorový operátor, avšak byl stejně jako u A5 nedostatečně chráněn a proto nebyl někdy využíván.
A6 byl nejvíce nasazen za klonových válek a za Impéria byla jeho transporní role zastoupena strojem série B5.Avšak A6 byly stále nasazovány jako bojová jednotka například na Hothu.
schéma HAV w A6
