Tréniková místnost, aneb. rady pro souboje

Místo, kde se budou konat nesčetné souboje kohokoliv proti komukoliv ...

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Xavier
Sith
Sith
Příspěvky: 2584
Registrován: 18.11.2008 11:55:38
Bohemia

Tréniková místnost, aneb. rady pro souboje

Příspěvek od Xavier »

Zde se nachází několik věcí, které by jste měli vědět či ovládat, chcete-li bojovat v aréně:

Tvorba postavy

Je sice možnost použít postavu vytvořenou do normální hry, ale takové to postavy nebývají příliš vhodné, neboť tyto postavy nebývají dostatečně zaměřeny na boj.
Není ani nutné mít tak podrobný a obsáhlý životopis, nicméně by bylo fajn nějakou tu historii své postavě vyrobit.
V aréně, jak se zde vede je vhodné mít postavu co bojuje se zbraní na blízko. Tím se sami nabízejí Jediové a Sithové, nicméně i různí lovci odměn a podobně jsou hratelní, pokud jim dáte do ruky vibromeč, či jinou kontaktní zbraň.
Síla zde není ta nejdůležitější věc na kterou se musíte soustředit. V souboji totiž mnohokrát ani nedostanete k nějakému jejímu většímu použití. Postava mocnější v Síle nemusí být zrovna lepší, Jedie nebo i Sithy tak snadno může porazit Sestra Noci, Royal Guardsmen, či císařova ruka. Nehledě na to že když už nějakou použijete lze ji zablokovat. Všichni ví, že blesky jdou zablokovat světelným mečem, škrcení trvá dlouho a odkrýváte tak obranu, s ovlivněním mysli také moc nepochodíte.
Nicméně telekineze se vám vždy může hodit, stejně jako rychlost, skoky a podobné využití Síly.
Na co by se váš bojovník měl zaměřit je fyzička a šermířské schopnosti.

Zbraně

Volba zbraně je také velmi důležitá část, u Sithů a Jediů bývá tipycký světelný meč, ten má ale také své slabiny, některé arény vás zanesou do vody kde meč nefunguje. Plus Imperiální rytíři mívají nátepníky z Cortosis, které světelné meče vypínají.
Vibročepele těmito neduhy netrpí, ale na druhou stranu nejsou tak elegantní a účinné.
Střely z blasterů jdou také velmi snadno zblokovat a modeři je příliš rádi nevidí. Na granáty a podobně radši rovnou zapomeňte, ty by vás jen stály život.

Souboj

První věc co by jste měli udělat jakmile se dostanete do arény je zhodnocení arény a soupeře. Měli byste posoudit, kdo z vás je silnější, kdo by mohl být rychlejší, kdo má kvalitnější zbraň a podobně. Stejně tak jak vaší postavě bude aréna vyhovovat, pokud vaše postava není zrovna silák, tak vysoká vrstva bláta, sněhu a pod. jí bude dělat asi značný problém a je třeba se na to připravit. Tyto své postřehy se nebojte napsat, že o nich vaše postava přemýšlí a odvozuje si je. Moder vás totiž možná upozorní, že se v něčem mýlíte (což zase nemusí a poznáte to až bude pozdě :D), a také uvidí, že nad soubojem přemýšlíte, což vám pomůže.
Asi nejlepší taktikou pro souboj je, mít iniciativu. Pište příspěvky tak, aby se váš soupeř musel jen bránit. Pokud je současná situace obrácená nepiště jen obranné příspěvky, ale napište jak hodláte převzít iniciativu, jak provede protiútok a zatlačíte soupeře do obrany. Ale nezapomínejte, i když útočíte na svou obranu. Mnohdy stačí napsat něco na téma: "zatímco ho sekám jsem stále připraven vykrýt jeho ránu." Nicméně čím složitější a náročnější kombo na svého soupeře chytáte, tím obsáhlejší by měla být připravená obrana (jen pro jistotu).
Útočíte-li vykašlete se na příspěvky typu: "Přiskočím k němu a budu do něj sekat hlava nehlava". Ty vám možná projdou ve výcviku u hodného modera, v aréně jsou však bez šance. Musíte psát kam vedete jak rychlý a jak silný sek, musíte mít promyšleno, kam čepel bude dál směřovat, poté co bude vykryta, zablokována, či soupeř uhne. Vypisujte jednotlivé pohyby za sebou tak aby byly plynulé, proveditelné a, pokud možno, co nejhůře zablokovatelné. Celkem dobrou inspiraci můžete nalézt v kombech hry SW: Jedi knight: Jedi Academy. Nejlépe s nějakým přídavkem co přidává další komba. Při tvorbě pohybů je důležité aby jste sami viděli, jak bojujete, nejste-li si to schopni představit čapněte si nějakou tyč (koště, kdo není lépe vybaven) a zkuste si pohyby vyzkoušet. Komba klidně vymyslete o kousek delší, než si myslíte že vám projde (či jich dejte několik za sebou). Moder vám to sice zkrouhne a část jste vymýšleli zbytečně, ale je to lepší než kdyby jste napsali méně třeba kvůli tomu soupeře nezabili.
Dále doporučuji si příspěvek po sobě přečíst, jako by jste to sami nevymysleli a zkusit si to podle vašeho textu představit, pokud s tím budete mít sami problémy, přepiš to tak aby to bylo jasné, neboť moder to dost možná pochopí jinak či vůbec a máte problém. Když si ho přečtete zkuste si sami v něm najít slabiny vymyslet jak byste na něja reagovali, kdyby ho naspal váš soupeř, či jste tento souboj moderovali. Díky tomu ho můžete zkusit opět pozměnit aby slabá místa neobsahoval.

Konec souboje

Souboj pro vás může skončit dvěma způsoby, prohrajete, nebo vyhrajete. První a horší, možnost však ještě neznamená nutně celkový neúspěch v souboji. Bude-li nad vámi váš soupeř stát a vysmívat se vám, zatímco vy budete krvácet, můžete vytáhnout záložní zbraň, přivolat si meč, či nějak se pokusit o poslední výpad. Proveďte ho! Nemáte co ztratit a můžete získat. Můžete ho smrtelně ranit a dosáhnout alespoň remízy, či dokonce zvítězit.
Porazili jste-li svého soupeře, neslavte dokud nebude mrtvý, či nebudete prohlášeni za vítěze, pro jeho odstoupení a přiznání porážky. Doražte ho, či obezřetně vyčkávejte, než vydechne naposledy, máte-li pocit že závěrečnou ránu zkazíte.
Vždy však odcházejte důstojně a bez skopičin. Moder by se mohl při nějakém bláznivém odchodu naštvat a zabít vás stejně. :D
Fortune favors the bold, and there ain't none so bold as people with nothin' to lose.
Jury had decided, and you may as well, that fella like me should be roasted in hell.
Gentleman, welcome to Dubai.

Uživatelský avatar
Xavier
Sith
Sith
Příspěvky: 2584
Registrován: 18.11.2008 11:55:38
Bohemia

Příspěvek od Xavier »

Dodatek:

Tvorba postavy

Pokud se přeci jen rozhodnete pro postavu z nějaké vaší mise, bylo by lepší kdyby jste přihlášku své postavy zkopírovali do přihlášek v aréně, aby nemusel moder složitě postavu hledat, pokud jste navíc v průběhu mise získali nějakou další schopnost můžete ji tam přidat.

Zbraně

Dostávají se do stále větší módy oboustranné meče, či dvojice mečů. Ač jistě vypadají "khůůl" mají mnohé nevýhody.
Oboustranný meč je nevýhodný v tom že když šermujete jednou čepelí před sebou dejte si pozor abyste se nepřesekli druhou čepelí vejpůl.
Dvojice mečů je ještě těžší na koordinaci. Dvě čepele jsou vám na nic když je používáte jako jednu. Tedy že máchnete jednou čepelí, stáhnete ji a pak mávnete druhou, to už máte snažší používat jednu, stejně jako když máváte oběma souběžně (jako můžete vidět v The Clone wars). Troufnete-li si na dvě čepele ta je používejte obě a jako dvě zbraně. A dejte si pozor ať si neuseknete ruce.


Akrobacie

Pokud hodláte provádět různé skoky, kotouly a podobné vylomeniny nezapomínejte na setrvačnost a další fyzikální blázniviny. Provádíte-li kotoul či skok a pak hodláte provést další v zcela jiném směru, tak si uvědomte že se nejdíve budete muset zastavit a otočit se, jinak totiž vás skok dopadne tak že se přerazíte (klidně si to zkuste v reálu).
Fortune favors the bold, and there ain't none so bold as people with nothin' to lose.
Jury had decided, and you may as well, that fella like me should be roasted in hell.
Gentleman, welcome to Dubai.

Odpovědět

Zpět na „Bojová Aréna“